Czym są filmy promocyjne?

Filmy promocyjne to jedne z najskuteczniejszych materiałów reklamowych, które mają przekonać potencjalnego klienta do skorzystania z danego produktu lub usługi. Są one wyświetlane na kanałach promocyjnych marki lub bezpośrednio jako reklamy.

Rodzaje filmów promocyjnych

Filmy promocyjne występują w różnych formach, a główne z nich to:

  • filmy przedstawiające produkt i pokazujące, jak może on pozytywnie zmienić życie klienta;
  • filmy, które już nie tylko demonstrują, a również tłumaczą działanie danego produktu lub usługi. Spełniają one funkcję edukacyjną, co potencjalnie może wpłynąć na wzrost sprzedaży;
  • filmy chwalące produkt, które odwracają rolę, ponieważ to nie firma mówi o produkcie, a sam klient. Taka promocja ma zwiększyć zaufanie do danej marki, co oczywiście prowadzi do wzrostu sprzedaży;
  • filmy recenzujące produkt, to takie, podczas których wyznaczona osoba, często opłacona (choć nie zawsze), recenzuje dany produkt i usługę.

Filmy promocyjne produkcja – etapy

Z pomocą filmów promocyjnych można osiągnąć wiele celów od budowania zasięgu w mediach społecznościowych, ocieplania wizerunku marki, aż do właściwych konwersji, czyli sprzedaży towarów lub usług.

Filmy tego typu bardzo chętnie wykorzystują przedsiębiorcy z branży budowlanej czy eventowej, żeby np. przejrzyście zaprezentować dany obiekt z lotu ptaka, czyli nagranie z wykorzystaniem drona.

W przypadku takich materiałów jak filmy promocyjne produkcja składa się z kilku etapów. Są to kolejno:

  1. Koncept i wybór formy. To etap, na którym przedsiębiorca opowiada o swoim pomyśle i określa cele, które chce osiągnąć. Wizja ta jest następnie zderzana z budżetem i jeśli współpraca jest możliwa, to można przejść do kolejnych etapów.
  2. Przygotowanie grupy odbiorców, zbadanie tej grupy i przygotowanie najlepszej koncepcji, jak do tej grupy dotrzeć.
  3. Nagranie właściwego materiału w terenie, w formie animacji czy innej. To właśnie ten etap wpływa zwykle na czas realizacji zlecenia, ponieważ nagranie filmu w terenie wymaga organizacji większej grupy osób, a zależy również od warunków atmosferycznych, w przeciwieństwie do prostej animacji czy prezentacji.
  4. Montaż filmu promocyjnego i przedstawienie go klientowi do akceptacji.

Chcąc promować firmę za pomocą filmu promocyjnego, warto skorzystać z pomocy firmy specjalizującej się w realizacji tego typu projektów. Dzięki takiemu rozwiązaniu można się spodziewać najwyższej jakości produkcji, która z pewnością będzie miała wpływ na osiągnięcie zamierzonego celu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dwadzieścia − 19 =

Back to Top