Filmy promocyjne to jedne z najskuteczniejszych materiałów reklamowych, które mają przekonać potencjalnego klienta do skorzystania z danego produktu lub usługi. Są one wyświetlane na kanałach promocyjnych marki lub bezpośrednio jako reklamy.
Rodzaje filmów promocyjnych
Filmy promocyjne występują w różnych formach, a główne z nich to:
- filmy przedstawiające produkt i pokazujące, jak może on pozytywnie zmienić życie klienta;
- filmy, które już nie tylko demonstrują, a również tłumaczą działanie danego produktu lub usługi. Spełniają one funkcję edukacyjną, co potencjalnie może wpłynąć na wzrost sprzedaży;
- filmy chwalące produkt, które odwracają rolę, ponieważ to nie firma mówi o produkcie, a sam klient. Taka promocja ma zwiększyć zaufanie do danej marki, co oczywiście prowadzi do wzrostu sprzedaży;
- filmy recenzujące produkt, to takie, podczas których wyznaczona osoba, często opłacona (choć nie zawsze), recenzuje dany produkt i usługę.
Filmy promocyjne produkcja – etapy
Z pomocą filmów promocyjnych można osiągnąć wiele celów od budowania zasięgu w mediach społecznościowych, ocieplania wizerunku marki, aż do właściwych konwersji, czyli sprzedaży towarów lub usług.
Filmy tego typu bardzo chętnie wykorzystują przedsiębiorcy z branży budowlanej czy eventowej, żeby np. przejrzyście zaprezentować dany obiekt z lotu ptaka, czyli nagranie z wykorzystaniem drona.
W przypadku takich materiałów jak filmy promocyjne produkcja składa się z kilku etapów. Są to kolejno:
- Koncept i wybór formy. To etap, na którym przedsiębiorca opowiada o swoim pomyśle i określa cele, które chce osiągnąć. Wizja ta jest następnie zderzana z budżetem i jeśli współpraca jest możliwa, to można przejść do kolejnych etapów.
- Przygotowanie grupy odbiorców, zbadanie tej grupy i przygotowanie najlepszej koncepcji, jak do tej grupy dotrzeć.
- Nagranie właściwego materiału w terenie, w formie animacji czy innej. To właśnie ten etap wpływa zwykle na czas realizacji zlecenia, ponieważ nagranie filmu w terenie wymaga organizacji większej grupy osób, a zależy również od warunków atmosferycznych, w przeciwieństwie do prostej animacji czy prezentacji.
- Montaż filmu promocyjnego i przedstawienie go klientowi do akceptacji.
Chcąc promować firmę za pomocą filmu promocyjnego, warto skorzystać z pomocy firmy specjalizującej się w realizacji tego typu projektów. Dzięki takiemu rozwiązaniu można się spodziewać najwyższej jakości produkcji, która z pewnością będzie miała wpływ na osiągnięcie zamierzonego celu.