Tworzenie strategii PR – od czego zacząć?

W każdej współczesnej firmie, działania z zakresu public relations powinny odgrywać kluczową rolę. Nie sposób bowiem ukryć, że ze względu na wysoki poziom konkurencyjności w każdej branży firmowy wizerunek to kluczowa sprawa. Aby jednak możliwe były skuteczne działania z zakresu public relations warto wcześniej ułożyć dobrą strategię. O tym, w jaki sposób to zrobić piszemy poniżej.

Tworzenie strategii PR zacznij od analizy

Kreowanie wszelkich działań public relations, warto rozpocząć od solidnej analizy stanu obecnego. Dzięki temu będzie możliwe dobre zdiagnozowanie oraz zaplanowanie kolejnych kroków. Najprostszym sposobem na jej wykonanie jest na przykład zajrzenie do Internetu, w celu poszukiwania aktualnych informacji. Dodatkowo warto spróbować również tak zwanego audytu komunikacyjnego. Jest to nic innego, jak tylko zadawanie pytań danym osobom, na następnie wykonywanie analizy udzielanych odpowiedzi. Niestety często etap analizy jest przy tworzeniu strategii public relations pomijany, co jest oczywiście sporym zaniedbaniem.

Tworząc strategię PR myśl o odbiorcach

W centrum każdego działania z zakresu PR powinien zawsze znajdować się odbiorca. Z tego więc powodu zdefiniowanie osób, do których docelowo ma zostać skierowany przekaz, jest niezwykle istotnym elementem tworzenia strategii PR. Pamiętajmy, że określając grupy docelowe, można je podzielić na dwie grupy. Pierwszą z nich jest grupa strategiczna, czyli po prostu nasi potencjalni klienci. Drugą natomiast grupą jest grupa taktyczna, czyli wszystkie inne osoby, które mogą pomóc nam w dotarciu do klientów. Przedstawicielami drugiego obozu będą więc media, celebryci i inni ludzie posiadający szeroki wpływ.

Przekaz kluczowy w tworzeniu strategii PR

Dobra strategia PR powinna cechować się też odpowiednim i skutecznym przekazem. O tym, jaki przekaz będzie najlepszy decyduje szereg czynników, więc na ten temat nie będziemy się tu rozpisywać. Powiemy tylko, że warto dopilnować, aby stosowany komunikat był zwielokrotniony, dzięki czemu łatwiej zostanie przez odbiorcę zapamiętany.

Budżet i harmonogram działania, ocena w strategii PR

W strategii należy również określić budżet i harmonogram poszczególnych kroków. Nie sposób bowiem ukryć, że dzisiaj bardzo trudno jest prowadzić działania w sposób bezpłatny. Harmonogram natomiast pozwoli z kolei na usprawnienie pracy oraz uporządkowanie wszystkich podejmowanych działań. Warto tez pamiętać o tym, że kwestie budżetowe będą odgrywać również istotną rolę przy późniejszej weryfikacji oraz ocenie podjętych działań w ramach ułożonej strategii PR.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

18 − siedemnaście =

Back to Top